28 listopada 2011

Bokser

Słyszałeś o gladiatorach, prawda? Walki na śmierć i życie, wielkie areny i wielkie pieniądze. Wielu z nich zaczynało właśnie od boksu. Przetrwała Federacja Bokserska, zachowały się zasady i nadal są emocje. Bokserzy nie tłuką się na śmierć, ale walczą do nieprzytomności lub jak padniesz na deski i nie wstaniesz przez 10 sekund. Jak widać, trzeba twardo i pewnie stąpać po ziemi. Ich walki odbywają się na ringach, najczęściej w budynkach zadaszonych. Nie ma litości, nie ma strachu - to sport dla twardzieli. 

Profesja: Bokser 
Cechy:
- Nie rusza mnie to – Po takiej serii ciosów nie jeden by się zachwiał, ale nie ty! Koleś to płotka, poczekaj na swoją kolej i zmieć go stąd. Gracz zaczyna z dodatkową sztuczką „Niewrażliwość na lekkie rany”.
- Super garda – Dawno nie widziałem, żeby ktoś się tak bronił. Podbródkowy? Garda! Lewy sierp? Garda! Seria prostych? Gadra! Jak ty to robisz?! Gracz dostaje gratisowy sukces przy testach obrony. 
 
Federacja Bokserska

Przed wojną boks był sportem, który zapewniał ci furę, dom, czasem własną wyspę gdzieś daleko, no i helikopter żeby do niej dolecieć. O tak! Na tym dało i nadal da się zarobić. Może to nie to samo co areny gladiatorskie, ale zakłady bukmacherskie uwielbiają boks. Tu nawet laik może przyjść z nikąd i podbić serca widzów.
Federacja działa w kilku miastach i tam organizowane są walki. Raz w roku odbywają się mistrzostwa kraju, które przyciągają setki widzów i tysiące gambli do twojego portfela. Te miasta to oczywiście Detroit, Vegas, Miami, Nowy Jork, Dallas, Indianapolis i Phoenix oraz Denver. W każdej miejscowości działa kilka klubów szkolących nowych bokserów, są też wielkie hale widowiskowe w których odbywają się walki. Wszystko wskazuje na to, że boks wraca do łask. Może już niedługo będzie jak przed wojną.
Żeby walczyć w Federacji musisz zająć wysokie miejsca w mniejszych turniejach. Najlepsi są wcielani w szeregi FB, od tego czasu muszą się pokazać. To szansa której nie możesz zmarnować! Oczywiście elita trafia na mistrzostwa do Vegas, ale ty masz jeszcze przed sobą mnóstwo roboty.

Drużyna
Każdy bokser ma własną ekipę. On walczy a od myślenia ma ludzi. Agent, manager, lekarz, trener, podpatrywacz… Taką drużynę mają najlepsi. Ty walczysz, oni cię wyleczą, umówią cię na walkę i przygotują na nią, podpatrzą rywala i jeszcze się z tobą napiją. Brzmi pięknie, prawda? Pamiętaj, że musisz im wszystkim zapłacić, nie robią tego za frajer, więc ubieraj buty i i ruszaj na ring! Czas obić kilka mord.

Reputacja
Słuchaj, nie obraź się, ale jesteś nikim. Serio. Nikt nie uważa cię za boksera, nie masz renomy ani nic takiego. Ot, góra mięsa. Nie ma się co złościć. Weź udział w kilku turniejach albo obij facjatę jakiegoś dryblasa, który przesiaduje całymi dniami w barze po drugiej stronie ulicy. Jego ludzie znają, jak oklepiesz mu maskę to ciebie też zaczną poznawać.

Walki w Federacji
Federacja organizuje walki za ciebie, ty tylko musisz powiedzieć, że ci to pasuje. Oni zareklamują walkę, ty pokażesz się na kilku spotkaniach, zrobisz groźną minę, powiesz coś. Reszta wydarzy się między linami. Co jeśli ci nie pasuje?! Pogięło cię?! W twoje miejsce jest dziesięciu innych, którzy dadzą się oklepać, więc nie pitol mi tutaj i szoruj trenować! 
 
Nazwa: Federacja Bokserska
Przywódca: W każdym mieście jest inny, zmieniany co rok.
Miejsce:
Vegas, Detroit, Indianapolis, Dallas, Denver, Nowy Jork, Phoenix, Miami
Liczba członków
: W każdym mieście koło 30
Uzbrojenie
: Nie dotyczy
Wyposażenie
: Standardowe
Animozje i sojusze
: Powszechnie lubiani
Wstęp
: Wygranie mniejszych turniejów
Sława
: 4

Sztuczki

Ściana
Wymagania: Budowa 13, Charakter 15, Odporność na ból +6 
Opis: Był taki facet, Rick. Jednym ciosem złamałby mnie w pół. Przyszedł jakiś koleś z nikąd i stanął z nim w ringu. Dostał grad ciosów… i nic. Stał twardo. Nie wiem jak to zrobił, ale przeżył tak 4 rundy! 
Działanie: Gracz może zdawać test Odporności na ból o 2 stopnie wyższy. Jeśli zda to nie dostaje w ogóle rany ani kar. Jeśli nie zda to dostaje większą karę.

Dobranoc
Wymagania
: Budowa 15, Zręczność 13, Bijatyka/Sztuki walki +5 
Opis: Najpierw był gong na rozpoczęcie. Chwilę stali i wyczekiwali. Łysy Mat zrobił dwa kroki i padł. Greg uśpił delikwenta, na miejscu. Nie zdążyłem nawet papierosa odpalić. 
Działanie: Akcja za 3 sukcesy, zajmuje całą turę. Gracz uderza przeciwnika powodując ranę ciężką z mniejszą karą, ale trafiony wykonuje Cholernie trudny test Odporności na ból. Jeśli obleje, pada nieprzytomny na k20 minut.

Na klatę
Wymagania: Budowa 14, Charakter 14, Kondycja +3, Niezłomność +3, Odporność na ból +3 
Opis: Widziałem w filmie, jak koleś przyjął serie ciosów na siebie. Ledwo stał skubany, ale potem rozniósł tamtego na łopatki.  
Działanie: Gracz za każde otrzymane obrażenie dostaje dodatkowy segment w następnej turze walki.

Zwiększone tempo
Wymagania:
Zręczność 14, Bijatyka/Sztuki walki +5 
Opis: Powiedział „No to jazda!” i oklepał grubasa. Był dla niego za szybki, gruby zwyczajnie nie wytrzymał tempa.  
Działanie: Podczas pierwszego zwiększenia tempa w walce, testy trudniejsze są tylko dla przeciwnika.

Autor: Tomasz „Kachimi” Krukowski

2 komentarze:

  1. Po komentarzach na moim blogu zainteresowałem się twoim... I się nie zawiodłem :) Ale teraz się poczepiam:
    - co do cech: w pierwszej dopisz na końcu "nawet jeżeli nie spełniasz wymagań", a do drugiej "w walce wręcz bez broni" lub coś w tym rodzaju. Wiem, że to detale, ale moim zdaniem potrzebne detale :)
    - sztuczka Ściana: dopisz, że dotyczy tylko siniaków. Bo mam nadzieję, że postrzałów to nie dotyczy.
    - sztuczka Dobranoc: testy omdlenia wykonuje się na Budowie zazwyczaj... I moim zdaniem niepotrzebne to, że z mniejszą karą.
    - sztuczka: Na klatę: czyli chcesz mi powiedzieć, że będę miał 6 segmentów, jak w każdym segmencie tury dostanę draśnięcie?? Przegięte totalnie. Nie dałbym tego nawet graczom z 20 w Zręczności i 12 w Bijatyce. Może zmień to na: za każdą ranę powyżej Draśnięcia BG dostaje dodatkową kość do testu ataku. Wymaga to przejęcia inicjatywy w 3 segmencie, a 2 kości to ogrom. :)
    - sztuczka Zwiększone tempo: podoba mi się. Jest dobrze wyważone i nie zaburza struktury całej gry. Ew. możesz dopisać jakiś test Kondycji już po fakcie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniałem o najważniejszym:) Dobra robota i tylko tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń