Recenzje

Kings of Tokyo
Grałem w tę grę na Gdyńskim Gramy. Zostaliśmy zaproszeni przez jakiś dwóch ziomków. Okazało się, że gra ma wszystko to, co lubię! Kości, karty, duże figurki, kreskówkową szatę graficzną i proste zasady. Wszystko naprawde sprawnie połączone. Pudełko jest dziwnie lekkie znając zawartość, ale totalnie kompletne. Niestety gra pokazuje wielką wadę, która wiąże się z ogromnym kosztem. Muszę zwyczajnie kupić regał na gry! Moje biurko nie pomieści już więcej zabawy! 
Ocena 7/10 

Lone Wolf: część 1 - Ucieczka Przed Mrokiem
Pierwsza gra paragrafowa jaką kupiłem i od razu... Wkręciła mnie! Przeszedłem w 3 dni ale nie mogłem się od niej oderwać. Super fabuła, dużo wyboru, walki i epickość na każdym kroku. Z czasem przestałem stosować tabelę liczb losowych gdyż po chwili wiedziałem gdzie jest więcej lepszych liczb a gdzie miej. Chwyciłem więc k10 i jazda. Zasady walki są bardzo proste. Ilość przedmiotów specjalnych i ich zastosowanie są fajnym motywem, mimo, że ja znalazłem tylko 2 - ważniejsze były rozkazy niż szukanie bóg wie czego... Dyscypliny wyborne! Chyba każda miała u mnie zastosowanie. Uważam jednak, że grę stosunkowo łatwo przejść jeśli chodzi o walki. Mi wyszło 8 na TLL i miałem prawie maksymalną wartość Zdolności Bojowych więc rywale nie stanowili szczególnego zagrożenia. Ilość HP jest ogólnie za duża. Nawet tracąc 8-10 HP na bitwę można je szybko zredukować. Grafiki są bardzo klimatyczne - to oddaje wszystko. Solidne wykonanie. Nic się nie rwie i nie psuje. Ładna okładka. Ślicznie prezentuje się na półce. Polecam jak najbardziej.
 
Ocena 10/10 

Lone Wolf: część 2 - Ogień na Wodzie 
Błyskawiczne dostarczenie pancernej paczki z Samotnym Wilkiem. W środku? Zabawa! Grałem w tę część mnóstwo razy, umierając raz głupio (pomarańczowe drzwi, sen na sianie) a raz troszkę normalniej. Nie mniej walki były trudniejsze, fabuła ciekawa i wciągająca. Wyborne wydanie CopCorp. Razem z 3 i 1 częścią będą rewelacyjnie zdobić moją półkę.
Ocena 8/10 

Lone Wolf: część 3 - Jaskinie Kalte
Niestety tylko 7. Gra była niespodziewanie krótka i łatwa. Fakt - umarłem raz czy dwa ale w naprawdę losowy sposób. Zanim się zoreintowałem trafiłem do ostatniego paragrafu i wydałem z siebie jęk rozpaczy: "To tyle?!" Nie mniej czekam na 5 część to zakupię ją razem z 4 i dokończę serię. Gra rewelacyjnie wydana, zauważyłem 1 nieścisłość ale poza tym super. Świetne grafiki, wszystko po prostu super.

Ocena 7/10


Neuroshima 1.5

O tym systemie nie powiem złego słowa jeśli chodzi o świat. Absolutnie kocham ten system. Mechaniki nie ogarniam w 100% ale wiem o co chodzi. Jestem nieustannie zafascynowany Zasranymi Stanami, co chwila ten świat ewoluuje i powiększa się. To dla mnie biblia. Pięknie napisany podręcznik, mnóstwo klimatu, bezpośredni, graficznie atrakcyjny, mnóstwo reguł dodatkowych. Ahh! Zdecydowanie mój RPGowy numer 1!

Ocena 10/10!


Świat Mroku
Kupiłem podręcznik by zdobyć informacje z pierwszej ręki - własnej ręki. Grałem już troszkę sesji w WoD'a i Wampira. Piękno narracji, ogromna dowolność, łatwa mechanika i proste tworzenie postaci. Niestety jest to system dla naprawdę dobrych MG. Jest wymagający i zdecydowanie narracyjny. 

Ocena 7/10

Arkona
Tematyka gry i pomysł jest fantastyczny. Sporo naprawdę fajnego materiału, aczkolwiek można było trochę poczekać i poprawić produkt. Nigdy jeszcze nie grałem, ale uważam to za obowiązkową pozycję w mojej kolekcji. Plus za pomysł, minus za wykonanie. 
Ocena 5/10

De Profundis
O tej grze trudno mi dużo powiedzieć, bo w nią nie zagrałem. Owszem list poszedł, ale brak odpowiedzi. Pozycja która wymaga kreatywności graczy i starań by korespondencja była regularna. Jak ktoś chce zagrać to niech napisze. 
Ocena 6/10

Savage Worlds
Słyszałem o Savage Worlds wiele dobrego. Już mam podręcznik i mam nadzieję, że już niedługo zakosztuje przygody z SW. Jak narazie nie znam nikogo, kto stosowałby tę mechanikę, aczkowiek może ona zastąpić jakieś partaniny mechaniczne, lub uzupełnić system autorski. 
Ocena 6/10

Neuroshima Hex
Mój planszówkowy #1. Mnóstwo zabawy, piękna szata graficzna, genialny klimat, potężna regrywalność. Do tego można tworzyć własne armie, warianty gry etc. Sporo materiałów można znaleźć w Gwiezdnym Piracie. 
Ocena 10/10

Carcassonne
Świetnie wydana gra z prostymi zasadami. Zapewnia dużo zabawy, choć nie można mówić o takich emocjach jak w NS Hex. Wyważona, rodzinna. Po prostu dobra.
Ocena 7/10

Munchkin
O tak! To jest rewelacyjna karcianka! Mnóstwo zabawy, genialna interakcja, super klimat, cudowne ilustracje. Zapewnia dużo śmiechu, prosta gra. Zakupiłem w ciemno i okazało się, że to strzał w 10!
Ocena 9/10

Wyprawa
Zagrałem w tę grę kilka razy na festiwalu Gramy w Gdyni. Chciałem zakupić grę, ale nie można jej było dostać. Uruchomiłem więc grafika, kupiłem czyste kości, znaczniki obrażeń. Teraz mam własny egzemplarz. Gra absolutnie losowa, ale ja takie lubię. 
Ocena 6/10